financetrends.gr

Του Γιώργου Λαμπίρη

Με στόχο να κερδίσει μερίδια στην ελληνική αγορά κινείται το νερό Θεόνη, υλοποιώντας επενδύσεις προς αυτήν την κατεύθυνση. Το Θεόνη αυτήν τη στιγμή αποτελεί τον τρίτο παίκτη της αγοράς μετά τον Βίκο και το Ζαγόρι, με μερίδιο που ανέρχεται σύμφωνα με τα στελέχη της σε 9,5% σε όγκο πωλήσεων. Παρά το γεγονός ότι η τιμή στα προϊόντα της στο φυσικό μεταλλικό νερό είναι υψηλότερη από τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις –Βίκο και Ζαγόρι-, τα στελέχη της επισήμαναν ότι το γεγονός αυτό δεν έχει επηρεάσει της πωλήσεις του νερού Θεόνη “γιατί έχουμε καλύτερη ποιότητα και η αγορά δείχνει εμπιστοσύνη στο προϊόν μας”.

Η εταιρεία διατηρεί σήμερα πέντε γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιό της στη Βατσουνιά Καρδίτσας. Οι δύο από αυτές δραστηριοποιούνται στην παραγωγή πλαστικής φιάλης PET, η μία στη γυάλινη συσκευασία και οι άλλες δύο στη χάρτινη συσκευασία.

Ταυτόχρονα, κατασκευάζει νέο logistics center 5.500 παλετοθέσεων και συνολικής καλυπτόμενης επιφάνειας 7.618 στην περιοχή του Ελληνόπυργου Καρδίτσας, σε απόσταση 10 χιλιομέτρων από το εργοστάσιο. Η εγκατάσταση θα είναι έτοιμη προς λειτουργία στις αρχές του 2025. Το σύνολο της επένδυσης ανέρχεται στα 12 εκατ. ευρώ και πραγματοποιείται με ίδια χρηματοδότηση.

Τρίτη θέση σε μερίδιο αγοράς – Brand ambassador ο Σάκης Ρουβάς
Η επιχείρηση έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια σε μάρκετινγκ, που σε ετήσια βάση ανέρχονται σε 5% επί του κύκλου εργασιών της. Σε αυτό το πλαίσιο έχει αναδείξει ευρέως τα βραβεία ποιότητας που έχει λάβει, ενώ συνεργάζεται με τον Σάκη Ρουβά, ο οποίος είναι ο brand ambassador της μάρκας.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία, σύμφωνα με τα στελέχη της, έχει τη δυνατότητα να αξιοποιεί ποσότητες νερού από την πηγή που προέρχεται το νερό της για διάστημα 25 έως και 30 ετών καθώς υφίσταται επάρκεια, διαψεύδοντας σχετικές φήμες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Σχετικά με την επάρκεια νερού στην πηγή Γκούρα από όπου αναβλύζει το νερό που εμφιαλώνει η εταιρεία, είχαν υπάρξει αιτιάσεις από την πλευρά του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Μουζακίου, που υποστήριζαν ότι οι ποσότητες του νερού δεν επαρκούν.

Η κόντρα με τον δήμο Μουζακίου
Ένα ακόμα πεδίο είναι οι νομικές διεκδικήσεις μεταξύ της εταιρείας και του δήμου Μουζακίου Καρδίτσας, καθώς το δημοτικό συμβούλιο είχε εκδώσει ψήφισμα το 2021 μετά τη χορήγηση άδειας χρήσης νερού από τη Διεύθυνση Υδάτων της Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, κατόπιν κατάθεσης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού. Η μελέτη αφορούσε στην αύξηση δυναμικότητας της εν λόγω μονάδας εμφιάλωσης, στην οποία η ζητούμενη ποσότητα από την πηγή, όπως αναφερόταν στο ψήφισμα, “είναι πολλαπλάσια από την εγκριθείσα και χορηγούμενη επί του παρόντος ποσότητα”. Η δικαστική διαμάχη αφορά τον τρόπο χρέωσης του τέλους εμπορίας πόσιμου ύδατος, με τον δήμο να υποστηρίζει τότε ότι η εταιρεία δεν είχε καταθέσει από τον Ιούλιο 2019 τις μετρήσεις του υδρομετρητή.

“Το θέμα που αντιμετωπίζουμε σχετίζεται με το γεγονός ότι η χρέωση του τέλους εμπορίας πόσιμου ύδατος ήταν αρκετά χαμηλή και στη συνέχεια άλλαξε ο νόμος με το τέλος να αποτελεί το 0,3%-0,5% επί του τζίρου. Εμείς αυτήν τη στιγμή πληρώνουμε 0,5% επί του τζίρου. Εκτιμούμε ότι αυτό σύντομα θα αλλάξει”, συμπλήρωσαν τα στελέχη της επιχείρησης.

“Δεν ενδιαφερόμαστε να πουλήσουμε”
Παρά τα όσα κατά καιρούς φημολογούνται στην εταιρεία περί ενδεχόμενης πώλησης της, τα στελέχη της απέκλεισαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι “δεν υπάρχει καμία τέτοια σκέψη”.

Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο του 2024 η εταιρεία εισέπραξε το σύνολο της ασφαλιστικής αποζημίωσης λόγω της θεομηνίας Daniel που συνέβη τον Σεπτέμβριο 2023, καθώς είχαν προκληθεί καταστροφές σε κτιριακές εγκαταστάσεις, σε μηχανήματα, σε αποθέματα καθώς επίσης και διαφυγόντα κέρδη που εκτιμήθηκαν στο συνολικό ποσό των 2,88 εκατ. ευρώ. Η ασφαλιστική αποζημίωση για τις ζημιές αυτές ανήλθε στο ποσό των 2,7 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2023 ήταν 24,32 εκατ. ευρώ με κέρδη προ φόρων 1,52 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022 ήταν 25,9 εκατ. ευρώ με κέρδη προ φόρων 632,2 χιλιάδες ευρώ. Για το 2024 ο κύκλος εργασιών της αναμένεται ότι θα αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι το Θεόνη επενδύει και στην εταιρική υπευθυνότητα, καθώς παρουσίασε τη νέα συσκευασία PET με ενσωματωμένο το σύστημα γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille στο καπάκι. Σκοπός της εταιρείας είναι να ενισχύσει την προσβασιμότητα των ατόμων με οπτική αναπηρία.

Πηγή: capital.gr