financetrends.gr

Κύριε Πασχαλίδη : Μπορείτε με απλά λόγια να μας πείτε βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος ή των υπηρεσιών που προσφέρετε;

Η Upiria είναι μια start up που δραστηριοποιείται στο χώρο του τουρισμού. Πίσω από το όνομά της υπάρχει μια ομάδα νέων , γυναικών και ανδρών. Η καινοτομία είναι ο πυρήνας της ύπαρξης μας και ο υπό υλοποίηση στόχος μας είναι η δημιουργία μιας τουριστικής κοινότητας. Σ αυτήν την κοινότητα, οι πάροχοι τουριστικών δραστηριοτήτων(ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία και ξεναγοί) συνεργάζονται μεταξύ τους προσφέροντας μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

H καινοτόμος εφαρμογή Upiria φέρνει κοντά τους παρόχους τουριστικών δραστηριοτήτων-υπηρεσιών με τους τελικούς καταναλωτές-ταξιδιώτες. Η σημαντική διαφορά της είναι το επιχειρηματικό μοντέλο που συνδυάζει: από τη μία την προσέγγιση της ψηφιακής αγοράς (digital marketplace), παρόμοια με εταιρείες όπως η AirBnB, και από την άλλη τις δυνατότητες μιας πλατφόρμας CRM (διαχείρισης πελατειακών σχέσεων). Έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό που διαπιστώνουμε όλοι μας συχνά και διαπιστώσαμε και εμείς ως ταξιδιώτες , πριν και κατά την διάρκεια της πανδημίας Covid.

Επιχειρούσαμε να κάνουμε κράτηση on line πχ για ένα event, μια συναυλία, ή ξενάγηση σε αξιοθέατο ενός τουριστικού προορισμού και τελικά δεν το κατορθώναμε, έχοντας χάσει ώρες μιλώντας το κινητό κι έχοντας εξαντλήσει όλη την υπομονή μας. Στην διάρκεια μάλιστα της πανδημίας Covid αρκετοί ταξιδιώτες από τις ακυρώσεις τουριστικών δραστηριοτήτων βρέθηκαν να χάνουν και τα λεφτά τους αφού δεν υπήρχε ικανός μηχανισμός επιστροφής των χρημάτων τους.

Η εφαρμογή προσφέρει τρεις βασικές υπηρεσίες. Η πρώτη υπηρεσία είναι η πώληση τουριστικών πακέτων. Το μόνο που έχει να κάνει ο πάροχος είναι ένα γραφτεί στην εφαρμογή να ανεβάσει στα τουριστικά πακέτα . Δεύτερον ομάδα της Upiria ενεργοποιείται και είναι στο πλευρό του. Η τρίτη υπηρεσία βοηθάει τον πάροχο να μειώσει τα λειτουργικά του έξοδα μέσω ενός δικτύου συνεργατών που φροντίζουν για την προσέγγιση, τις προσφορές , την μείωση των λειτουργικών εξόδων.

Πώς θα αξιολογούσατε την πορεία της εταιρείας σας ως τώρα και ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι που έχετε θέσει;
Διεξάγουμε έναν συνεχή μαραθώνιο επαφών, συνδέσεων και συνεργασιών. Έχουμε ανοίξει και έχουμε προετοιμάσει όλους τους ψηφιακούς δρόμους που οδηγούν στην τουριστική κοινότητα Upiria και δεκάδες πάροχοι συνδέονται σ αυτή. Ο στόχος μας κινείται όπως το ολυμπιακό σύνθημα: Ταχύτερα, μακρύτερα, ψηλότερα…»

Ετοιμάζεται κάποια νέα λύση την οποία θα προσφέρεται ως εταιρεία ;
Έχουμε προσθέσει πολλές λύσεις που δίνουν την δυνατότητα καλύτερων συνεργασιών, διαπραγμάτευσης με ταξιδιωτικούς πράκτορες του εξωτερικού .Η πλατφόρμα προσφέρει αρκετό ελληνικό προϊόν που έρχεται και από το εξωτερικό. Μας προσφέρει έτσι μια διαπραγματευτική δύναμη: όταν έρχονται γραφεία από το εξωτερικό να ζητήσουν να συνδεθούν με την πλατφόρμα μας και να πάρουν το ελληνικό προϊόν αυτό μας παρέχει τη δυνατότητα να διαπραγματευτούμε εκ μέρους των εταιρειών που εκπροσωπούμε.

Το τελευταίο πάντως που έχουμε συμπεριλάβει είναι η εφαρμογή στα κινητά που αν θέλει κανείς μπορεί να την κατεβάσει ενώ έχουμε και την τεχνολογία να αγοράσει το προϊόν χωρίς να κατεβάσει την εφαρμογή. Επίσης η καινούργια προσφορά , η νέα λύση που έχουμε ονομάζεται

mobile flavours: επιτρέπει σε ένα τουριστικό γραφείο να πάρει τη δική μας τεχνολογία και να βάλει το δικό του λογότυπο, τα δικά του χρώματα και να το προωθήσει στο κοινό σαν μια δική του εφαρμογή.

Υπάρχουν αρκετοί νέοι σαν κι εσάς που επιθυμούν να κυνηγήσουν το δικό τους όνειρο μιας startup εταιρείας! Τι θα συμβουλεύατε σε αυτούς; υπάρχει συνταγή επιτυχίας;
Αν «κλικάρει» κάποιος στο διαδίκτυο θα βρεί … πακέτα με συνταγές επιτυχίας. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένα μαγικό ραβδί. Η επιτυχία είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων αλλά το πιο σημαντικό στοιχείο για να πετύχει μία start up είναι να υπάρχει μία δυνατή ομάδα με πάθος και εμπιστοσύνη. Να μην τα παρατάνε, να ακούνε το κοινό τους και να μην φοβούνται να επικοινωνήσουν το όραμα τους. H συμβουλή μου σ όποιον θέλει να ξεκινήσει είναι να δημιουργήσει μια πολύ καλή ομάδα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα αντιμετωπίσει δυσκολίες. Οι δυσκολίες δεν σταματούν αλλά είναι καθημερινό φαινόμενο και η ζωή του startupper είναι συνέχεια να «ανακαλύπτει» δυσκολίες και να τις λύνει. Δεν είναι τα χρήματα είναι η ομάδα. Είναι το Α και το Ω κι αυτό σχετίζεται πολύ και με την ψυχολογία. Σκέψου να έχεις άτομα που να σε τραβάνε πίσω, που να μην σε καταλαβαίνουν και να μην σε στηρίζουν και σκέψου από την άλλη να έχεις άτομα που να λένε «πάμε να το κάνουμε. Να το καταφέρουμε». Αυτή η αλλαγή στο medality, στον τρόπο που σκέφτεσαι είναι πάρα πολύ σημαντική…

Πώς η καλή διαχείριση του χρόνου σας μπορεί να συμβάλει στην επιτυχία της επιχείρησης σας;
Μακάρι λένε πολλοί η μέρα να είχε …26 ώρες. Δεν έχω τον χρυσό κανόνα της σωστής διαχείρισης του χρόνου αλλά έχω ένα moto από τα χρόνια των σπουδών μου και το τηρώ διαρκώς: «Μην αναβάλλεις για αύριο αυτό που μπορείς να κάνεις σήμερα». Δεν θέλω και δεν πέφτω στην παγίδα των αναβολών. Η διαχείριση του χρόνου «ελαφρύνεται» πάντως και από την συγκέντρωση και την στοχοπροσήλωση.

Ποια είναι η σημασία της δικτύωσης και πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τις σχέσεις σας για την ανάπτυξη της εταιρείας σας;
Όταν ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια στον κλάδο του τουρισμού δεν είχαμε ούτε μία επαφή! Πιστέψαμε όμως και πιστεύουμε πολύ σ αυτό που κάνουμε και σήμερα έχουμε πάψει να υπολογίζουμε τους αριθμούς αλλά τα πρόσωπα. Αυτό που κάνουμε κι ο τρόπος που το κάνουμε διαχέεται, διαδίδεται εύκολα. Ο ανθρώπινος παράγοντας και η ανθρώπινη επαφή είναι σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξη της εταιρείας. Είναι η μεγάλη γέφυρα δικτύωσης, ισχυρότερη πολλές φορές κι από την τεχνολογία.

Η εταιρεία σας έχει λάβει πολύ θετικές κριτικές. Τι πιστεύετε ότι συνέβαλε στην επιτυχία αυτή;
Πολλά και διαφορετικά είναι αυτά που συνέβαλαν. Κυρίως οι Β2Β και Β2C συναντήσεις , η παρουσία μας στα μεγάλα εκθεσιακά γεγονότα. Η προσωπική επαφή με τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών, φιλοξενίας και μάρκετινγκ. Επίσης το ότι ακούμε τους υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες μας.

Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι επιχειρηματίες και πώς μπορούν να τις ξεπεράσουν;
Η βασικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι νέες και οι επιχειρηματίες είναι η έλλειψη εμπειρίας , η οποία αποτελεί τον σημαντικότερο ανασταλτικό παράγοντα στην λήψη αποφάσεων και αντιμετώπισης απρόβλεπτων καταστάσεων. Εξίσου σημαντική και η έλλειψη χρηματοδότησης και από προσωπική εμπειρία θα προσθέσω την διαχείριση του χρόνου και η επίτευξη ισορροπίας μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής(οικογενειακής) ζωής. Για κάποιες απ αυτές τις προκλήσεις η απάντηση είναι «καλή οργάνωση και προτεραιοποίηση». Για την έλλειψη χρηματοδότησης εκτιμώ ότι οι νέοι επιχειρηματίες πρέπει να παρακολουθούν στενά τις τάσεις και να είναι δημιουργικοί όσο και αποτελεσματικοί στην αναζήτηση χρηματοδότησης πχ μέσω κοινοπραξιών, επενδυτών ή crowdfunding.

Θετική σκέψη, θετική νοοτροπία και αντιμετώπιση των αποτυχιών ως ευκαιρία για μάθηση (αυτό που λένε συχνά «το πάθημα γίνεται μάθημα»)αποτελούν ουσιαστικά στοιχεία που βοηθούν τους νέους επιχειρηματίες να ξεπερνούν προκλήσεις, να επιτυγχάνουν στόχους.

CTO and Co-Fouder της Upiria Παύλος Πασχαλίδης

Πηγή: businesswoman.gr