financetrends.gr

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη

Τη θέση της στην ελληνική αγορά αερομεταφορών φαίνεται να ενισχύει τα τελευταία χρόνια η Sky express, η οποία με σταθερά βήματα ενισχύει την παρουσία της σε έναν άκρως ανταγωνιστικό και δύσκολο κλάδο. Η αεροπορική εταιρεία, που ανήκει κυρίως στην κατηγορία των χαμηλού κόστους, επί του παρόντος, διατηρεί την ανοδική της πορεία και την ικανότητά της να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών, αποτελώντας μια θετική εξαίρεση σε αντίθεση με παλαιότερα εγχειρήματα μικρότερων αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα, οι οποίες δεν κατάφεραν να επιβιώσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2019 έως σήμερα, τέσσερις μικρού μεγέθους αεροπορικές εταιρείες έχουν διακόψει τη λειτουργία τους, αδυνατώντας να αντέξουν το βάρος των τεράστιων οικονομικών απαιτήσεων και της περιορισμένης ρευστότητας. Οι Ellinair, Astra Airlines, Orange2fly και Olympus Airways ξεκίνησαν με ελπίδες και φιλοδοξίες, αλλά τελικά βρέθηκαν αντιμέτωπες με το υψηλό κόστος λειτουργίας και τον αδυσώπητο ανταγωνισμό, οδηγούμενες σε οικονομικό αδιέξοδο. Παρά την αρχική τους δυναμική, οι εταιρείες αυτές δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις του κλάδου, με αποτέλεσμα να προσγειωθούν” απότομα στην πραγματικότητα.

Έτσι λοιπόν, η Sky express υλοποιώντας ένα στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης, έχει ανοίξει τα φτερά της σε νέα δρομολόγια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία στη φετινή χρονιά καλύπτει το δίκτυο εσωτερικού με 33 προορισμούς ενώ καλύπτει το δίκτυο εξωτερικού, το οποίο εντοπίζεται στην Ευρώπη, με 37 προορισμούς σε 15 χώρες. Συνολικά, το 2024 αναμένεται να κλείσει με 6,4 εκατομμύρια προσφερόμενες θέσεις στην ελληνική αγορά, εκ των οποίων το 80% είναι από και προς την Αθήνα. Η ενίσχυση του πτητικού της προγράμματος συνοδεύεται και από την αναβάθμιση του στόλου της με νέα αεροσκάφη. Σήμερα ο στόλος της ανέρχεται σε 27 αεροσκάφη με το μέσο όρο ηλικίας να διαμορφώνεται σε 1,6 έτη για τα αεροσκάφη τύπου ATR 72-600 και 3,1 έτη για τα Airbus neo.

Οι καλές επιδόσεις της εταιρείας αντικατοπτρίζονται και στα οικονομικά της αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, το 2023 σηματοδότησε την πρώτη χρονιά από την μέρα ίδρυσης της Sky express, η οποία έκλεισε με κέρδη, όπως είχε άλλωστε, προϊδεάσει πριν μερικούς μήνες η διοίκηση. Συγκεκριμένα, η ελληνική αεροπορική είδε πέρυσι τα συνολικά της έσοδα να φθάνουν τα 378,313 εκατ. ευρώ έναντι 272,059 εκατ. ευρώ το προηγούμενο διάστημα, σημειώνοντας άνοδο 28%. Αυτή η αύξηση αποτυπώθηκε και στο καθαρό αποτέλεσμα, το οποίο έκλεισε σε κέρδη 20,14 εκατ. ευρώ από ζημίες -10,169 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση. Η αεροπορική κατάφερε, λοιπόν, να ξεκολλήσει από την περιοχή των ζημιών των προηγούμενων ετών, παίρνοντας ώθηση από τη δυναμική του τουρισμού καθώς και από την υψηλή ζήτηση για ταξίδι. Όπως είχε αναφέρει σε παλαιότερες δηλώσεις του ο Γιάννης Γρύλος, επικεφαλής του ομίλου IOGR στον οποίο ανήκει η Sky, “το ζημιογόνο αποτέλεσμα για αεροπορική εταιρεία είναι αναμενόμενο στα πρώτα της βήματα”, προσθέτοντας παράλληλα, ότι “η Sky εμφάνισε μικρότερες ζημιές σε σχέση με παραδείγματα αντίστοιχων αεροπορικών στο ξεκίνημά τους”.

Πηγή: capital.gr