financetrends.gr

Η Hyatt Hotels , δεδομένου ότι η ζήτηση για πολυτελή και υψηλής κατηγορίας ξενοδοχεία εκτός των ΗΠΑ αυξάνεται και οι Αμερικανοί φαίνεται να επιλέγουν ταξίδια εκτός, εκμεταλλευόμενοι ισχυρότερη ισοτιμία του δολαρίου, προτίθεται να εξαγοράσει την Playa Hotels & Resorts έναντι περίπου 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του χρέους, ενισχύοντας κατά συνέπεια την παρουσία της σε Μεξικό και Καραϊβική.

Η Hyatt προσέφερε 13,50 δολάρια ανά μετοχή της Playa, τιμή που αντιστοιχεί σε πριμ 40,5% σε σχέση με το κλείσιμο της μετοχής στις 20 Δεκεμβρίου. Η Playa διαχειρίζεται 24 πολυτελή all-inclusive resorts στο Μεξικό, την Τζαμάικα και τη Δομινικανή Δημοκρατία και οι μετοχές της κατέγραψαν άνοδο 2%, ενώ η Hyatt παρέμεινε σταθερή, πριν μάλιστα οι δυο εταιρείες ολοκληρώσουν τις συνομιλίες τους.

Η τελική συμφωνία θα ολοκληρωθεί μέσα στην χρονιά, με την αμερικανική ξενοδοχειακή αλυσίδα να κατέχει ήδη μερίδιο 9,4% στην Playa. Η Hyatt δήλωσε ότι θα αναζητήσει τρίτους αγοραστές για τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της Playa, επιδιώκοντας να αποκομίσει τουλάχιστον 2 δισ. δολάρια από πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων έως το 2027, κίνηση που εντάσσεται στη “asset-light” στρατηγική της Hyatt, που επικεντρώνεται στη διαχείριση και δικαιόχρηση ξενοδοχείων αντί της ιδιοκτησίας ακινήτων.

«Η ανακύκλωση των ιδιόκτητων ακινήτων μέσω πώλησης και η διατήρηση των συμβολαίων διαχείρισης των ξενοδοχείων αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αποδοτική, αν και απαιτεί χρόνο και επιπλέον κόστος», επεσήμανε ο Ντέιβιντ Κατζ αναλυτής στην Jefferies. «Παρότι δεν αναμένουμε ρυθμιστικά εμπόδια, η διαδικασία ολοκλήρωσης της συμφωνίας συνεπάγεται έναν, έστω και μικρό, πρόσθετο κίνδυνο».

Ας σημειωθεί ότι το χαρτοφυλάκιο της Playa περιλαμβάνει resorts που λειτουργούν υπό τα brands ανταγωνιστών, όπως η Hilton Worldwide, η Marriott International, η Wyndham και η InterContinental Hotels Group (IHG) μέσω του brand Kimpton. Ενώ ένα βασικό ερώτημα, που ανακύπτει, σύμφωνα με τον αναλυτή της Truist Securities, Patrick Scholes, είναι κατά πόσο η Hyatt θα καταφέρει να μετατρέψει τα μη Hyatt-branded ξενοδοχεία σε Hyatt, σε περίπτωση πώλησης των συγκεκριμένων ακινήτων.