financetrends.gr

Ενώ μπορεί να προσδίδει εντυπωσιακή εμφάνιση, η συγκεκριμένη απόχρωση έχει καταταχθεί σε λίστα απαγορευμένων λόγω πιθανών επιπτώσεων στην υγεία.

Ο κλάδος των μεταφορών αναγνωρίζεται ως μια από τις μεγαλύτερες πηγές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και σημαντική πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Κατά το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ), οι πραγματικές εκπομπές CO2 από τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ, παραμένουν στα ίδια επίπεδα με αυτά που ίσχυαν πριν από 12 χρόνια, παρά τους στόχους περιορισμού που έχουν θέσει για τα νέα οχήματα από το 2010.

Σαν να μην ήταν αρκετό για να βαρύνει το περιβάλλον και την υγεία του ανθρώπου, ένα ακόμα στοιχείο προστίθεται στην «μαύρη» λίστα. Ο λόγος για το εξασθενές χρώμιο.

Παρότι μπορεί να προσδίδει λάμψη, το εξασθενές χρώμιο θεωρείται εξαιρετικά επικινδύνο και ενδεχομένως να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Η εισπνοή σωματιδίων ή αναθυμιάσεων που περιέχουν εξασθενές χρώμιο μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιζήμιες, προκαλώντας καρκίνο του πνεύμονα και της μύτης, καθώς και ηπατική βλάβη και αναπαραγωγικά προβλήματα. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές κατά τη διάρκεια της επιμετάλλωσης είναι 500 φορές πιο τοξικές από εκείνες του κινητήρα πετρελαίου.

Το προηγούμενο διάστημα, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρότεινε την απαγόρευση του εξασθενούς χρωμίου, η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ προς το τέλος του έτους. Αυτή η απαγόρευση πρόκειται να προκαλέσει αναστάτωση στη βιομηχανία αυτοκινήτου, καθώς το εξασθενές χρώμιο χρησιμοποιείται ευρέως στον σχεδιασμό των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των προφυλακτήρων, των τροχών και ακόμα και των λεπτομερειών στο εσωτερικό της καμπίνας.

Συν τοις άλλοις, το εξασθενές χρώμιο, του οποίου η επίστρωση προσδίδει ένα λαμπερό φινίρισμα, παρόμοιο με καθρέφτη, χρησιμοποιείται επίσης σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως νεροχύτες, φωτιστικά και άλλα αντικείμενα που πρέπει να αντέχουν στη σκουριά.

Αναμένεται επίσης ότι η Καλιφόρνια θα ακολουθήσει το παράδειγμα, καθώς έχει ήδη ψηφιστεί η απαγόρευση του χρωμίου στην περιοχή. Ωστόσο, η εφαρμογή της απαγόρευσης στην Καλιφόρνια θα ξεκινήσει από το 2039, δηλαδή 15 χρόνια μετά την επιβολή της στην Ευρώπη.

Πλέον, οι αρμόδιοι επιδιώκουν τη χρήση λιγότερο τοξικών και επικίνδυνων ουσιών, ενώ εταιρείες έχουν ξεκινήσει την αντικατάστασή του με εναλλακτικά μέταλλα, όπως το νικέλιο και ο χαλκός, στα καινούργια τους μοντέλα.

Σε προηγούμενη δήλωσή του στο περιοδικό Autocar του Ηνωμένου Βασιλείου, ο πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Peugeot και νυν της Renault, Ζιλ Βιντάλ, είχε εκφράσει την ελπίδα να μελετηθούν όλες οι μη ρυπογόνες εναλλακτικές λύσεις. Όπως είχε υπογραμμίσει, “είναι καιρός να αλλάξουμε λίγο το παιχνίδι και να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας πέρα από το χρώμιο, υπάρχουν πιο βιώσιμες εναλλακτικές”. Επιπλέον, η εταιρία έχει ήδη παρουσιάσει αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν φυσικά υλικά όπως σχιστόλιθο και φελλό, με σκοπό τη διατήρηση της υψηλής αισθητικής χωρίς να γίνονται συμβιβασμοί στα περιβαλλοντικά και υγειονομικά πρότυπα.

Όσοι διαθέτουν οχήματα με φινίρισμα χρωμίου δεν τίθεται λόγος ανησυχίας, διότι η απαγόρευση εφαρμόζεται μόνο στην κατασκευή καινούργιων οχημάτων και όχι στα ήδη κυκλοφορούντα.