financetrends.gr

O Όμιλος AKTOR αναλαμβάνει να αποκαταστήσει τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας – Βόλου από τις ζημιές που υπέστη από τον “Daniel”. Τη σύμβαση υπέγραψαν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από πλευράς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο αναπληρωτής Υπουργός, Κωνσταντίνος Κυρανάκης και από πλευράς Ομίλου AKTOR, o Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Αλέξανδρος Εξάρχου.

Με αφορμή την ανάληψη του έργου, ο κ. Εξάρχου σημειώνει: “Ο σιδηρόδρομος είναι ταυτισμένος με την ιστορία της Θεσσαλίας και η αποκατάστασή του μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή στην ευρύτερη περιοχή. Πρόκειται για ένα σύνθετο, πρότυπο και καινοτόμο έργο, το πρώτο της γενιάς του που θα κατασκευαστεί με τα χαρακτηριστικά της ανθεκτικότητας που απαιτεί η κλιματική αλλαγή”.

Δείτε επίσης: Ερευνητικό πρόγραμμα για διαστημικά τρόφιμα

Το έργο “Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias””, προϋπολογισμού ύψους €181,6 εκατ., περιλαμβάνει εργασίες που απαιτούνται για την επαναφορά της γραμμής στην προηγούμενη κατάσταση και τη λήψη μέτρων βελτίωσης της ανθεκτικότητας της υποδομής και επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής, έναντι πλημμυρικών φαινομένων, τα οποία πιθανώς να συμβαίνουν συχνότερα λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Το έργο έχει αυξημένη τεχνική δυσκολία και περιλαμβάνει εφαρμογή νέων βαρέως τύπου υλικών που θα αυξήσουν την ανθεκτικότητα της σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά και έργα που θα θωρακίσουν τη σιδηροδρομική υποδομή και επιδομή σε τμήματα που εμφανίζουν αυξημένη τρωτότητα. Περιλαμβάνει επίσης την αντικατάσταση παλαιών μεταλλικών γεφυρών, με νέες σύγχρονες γέφυρες από οπλισμένο σκυρόδεμα, αλλά και την αποκατάσταση και υψομετρική προσαρμογή ισόπεδων διαβάσεων. Τα εργοτάξια θα αναπτυχθούν σε διάφορες θέσεις της χάραξης της γραμμής και κατά μήκος πολλών χιλιομέτρων και η γραμμή θα διακοπεί προσωρινά.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Σχέδιο 1,3 δισ. ευρώ για την κατασκευή κατοικιών στην Ισπανία