
Η βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι στη Σερραϊκή προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2024-2025, με στόχο την εκσυγχρονισμένη παραγωγή για τις εγχώριες και εξωτερικές αγορές. Με το ελληνικό γιαούρτι ως προϊόν προώθησης, η εταιρεία εξάγει σε πολλές χώρες, με κύριες αγορές την Ιταλία, την Αγγλία, την Αυστρία, την Ιρλανδία και τη Σουηδία. Το 50% των εσόδων της προέρχεται από τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 23% ετησίως, φτάνοντας τα 106 εκατομμύρια ευρώ το 2023. Η Κρι Κρι διαθέτει δίκτυο πώλησης σε 42 χώρες, με 5.500 σημεία πώλησης στα Βαλκάνια.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις που έκανε χθες ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Τσινάβος, σε μια ενημερωτική εκδήλωση, οι προγραμματισμένες επενδύσεις είναι απαραίτητες για να αντιμετωπίσει η εταιρεία την αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα γιαούρτης στο εξωτερικό, ιδίως όσον αφορά τα προϊόντα προστιθέμενης αξίας, όπως τα λειτουργικά επιδόρπια γιαουρτιού.
Όπως αναφέρει ο κ. Τσινάβος, τα High protei yogurts, παρουσιάζουν εντυπωσιακή ανάπτυξη, ενώ παράλληλα εξελίσσονται. «Αναπτύξαμε μια νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Πέρα από την πρωτεΐνη, η διαφοροποίηση μας είναι και το Greek yogurt που προσδίδει προστιθέμενη αξία».
Σε αυτό το πλαίσιο, οι αγορές προορισμού περιλαμβάνουν το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, τη Σκανδιναβία και τη Γαλλία.
Επιπροσθέτως, η εταιρεία επεκτείνει την παρουσία της σε νέες αγορές μέσω της καινοτομίας της Κρι Κρι, η οποία παράγει frozen yogurt χρησιμοποιώντας γνήσιο ελληνικό γιαούρτι Κρι Κρι. Ήδη δραστηριοποιείται σε χώρες όπως η Ιταλία, η Κορέα και η Γερμανία, ενώ σχεδιάζει να εισέλθει μέσα στο τρέχον έτος σε αγορές όπως η Νορβηγία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Σιγκαπούρη και ο Ταϊβάν, και σκοπεύει να επικεντρωθεί σε περαιτέρω διείσδυση σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία και η Σαουδική Αραβία.
Παράλληλα, η Κρι Κρι κατασκευάζει σχεδόν όλα τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα. Με τη σειρά της, μαζί με τα γνωστά Κρι Κρι, το μερίδιο της στην αγορά υπερβαίνει το 50% σε όγκο. Αυτό σημαίνει ότι ένα από κάθε δύο γιαούρτια στην Ελλάδα παράγεται από την Κρι Κρι. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το μερίδιο της Κρι Κρι στην συγκεκριμένη αγορά το 2023 ανήλθε σε 16,1% σε ό,τι αφορά την αξία και σε 14,2% σε ό,τι αφορά τον όγκο. Να σημειωθεί ότι η παγκόσμια αγορά γιαουρτιού έχει αξία 90 δισ. δολαρίων, ενώ η ευρωπαϊκή αγορά στα 25 δισ. ευρώ. Το ελληνικό γιαούρτι αντιστοιχούσε στο 8% της παγκόσμιας αγοράς το 2020 (7 δισ. ευρώ), ενώ στην Ευρώπη η αξία του έφτανε τα 3,5 δισ. ευρώ την ίδια χρονιά.
Σχετικά με την κατηγορία παγωτού, η Κρι Κρι κατατάσσεται ως η δεύτερη κορυφαία μάρκα σε όγκο στην παραδοσιακή αγορά, με μερίδιο αγοράς 22,5%, ενώ διαθέτει δίκτυο 20.000 σημείων πώλησης στην ελληνική αγορά. Τα προϊόντα της έχουν επίσης διψήφια μερίδια αγοράς σε όγκο, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής παγωτού στην Ελλάδα.
Όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις, το 2023 η εταιρεία σημείωσε εντυπωσιακή διψήφια αύξηση στις πωλήσεις, προβλέπεται δε, ότι θα υπερβούν τα 210 εκατομμύρια ευρώ. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, οι πωλήσεις εμφανίζουν αύξηση και σε αξία κατά περίπου 11% και σε όγκο κατά 15%. Προς τη δεκαετία 2014-2024, η Κρι Κρι ολοκλήρωσε επενδύσεις ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, εστιάζοντας σε πάγιο εξοπλισμό. Επιπλέον, επεκτείνοντας το εργοστάσιό της, απέκτησε έκταση 25 στρεμμάτων στις Σέρρες (επένδυση περίπου 1,3 εκατομμύρια ευρώ). Τονίζοντας τη δέσμευσή της στη βιωσιμότητα, εγκατέστησε μια μονάδα παραγωγής βιοαερίου, η οποία χρησιμοποιεί υγρά απόβλητα από την παραγωγή παγωτού και γαλακτοκομικών ως πρώτη ύλη, ενώ σχεδιάζει την εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος φωτοβολταϊκών στις εγκαταστάσεις της.
Το 2024 αποτελεί ένα σημαντικό έτος για τη γνωστή ελληνική γαλακτοβιομηχανία, καθώς γιορτάζει τα 70 χρόνια λειτουργίας της. Σε αυτό το πλαίσιο, η Κρι Κρι καινοτομεί με τη δημιουργία του πρώτου θεματικού πάρκου για παγωτό. Η εν λόγω επένδυση, ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ, αναμένεται να γίνει ένας τουριστικός προορισμός για την πόλη των Σερρών. Το “Εργοστάσιο Παγωτού”, ένας φιλόξενος χώρος 2.000 τ.μ., αποτελεί μέρος ενός σύγχρονου βιομηχανικού συγκροτήματος, όπου οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την ιστορία και την εξέλιξη του παγωτού, να δημιουργήσουν τις δικές τους γεύσεις στο εργαστήρι παγωτού και να ταξιδέψουν στον χρόνο μέσα από έξι διαφορετικές αίθουσες. Το Εργοστάσιο Παγωτού θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό στις 12 Μαρτίου 2024, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία ξενάγησης για οικογένειες, νέους και σχολεία από όλη την Ελλάδα.