
Tου Γιώργου Σ. Σκορδίλη
Υψηλή κερδοφορία κατέγραψε η Capital Clean Energy Carriers, συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη, στην διάρκεια του τελευταίου τρίμηνο του 2024, στηριγμένη εν πολλοίς στην εκτίμηση ότι η απόσυρση παλαιών πλοίων και οι πολιτικές υπέρ του LNG του Ντόναλντ Τραμπ μπορεί να ενισχύσουν την αγορά.
Συγκεκριμένα η CCEC παρουσίασε καθαρά έσοδα 102 εκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2024, αυξημένα κατά 12,7 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία μετάβασης από τον προηγούμενο τομέα της που επικεντρωνόταν στα πλοία κοντέινερ, τον τομέα της μεταφοράς LNG, LPG και CO2.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Γεράσιμος Καλογεράτος υπογράμμισε ότι η CCEC σημειώνει πρόοδο στην αλλαγή κατεύθυνσης, καθώς ολοκληρώνει την πώληση τεσσάρων πλοίων κοντέινερ 5.000 TEU. Να σημειωθεί ότι από τον Νοέμβριο του 2023, η εταιρεία έχει πουλήσει 12 πλοία κοντέινερ.
Ο κ. Καλογεράτος επεσήμανε επίσης ότι ο στόλος της εταιρείας είναι σε μεγάλο βαθμό προστατευμένος από την πρόσφατη αδυναμία στην αγορά spot των πλοίων LNG.
“Προβλέπουμε ότι η αδυναμία στις αγορές spot και βραχυπρόθεσμων περιόδων θα μπορούσε να λειτουργήσει ως καταλύτης για σημαντική μείωση των παλαιών τεχνολογιών πλοίων LNG στον παγκόσμιο στόλο… Επιπλέον, η δήλωση της νέας αμερικανικής διοίκησης για την ενίσχυση των εξαγωγών LNG των ΗΠΑ αναμένεται να στηρίξει περαιτέρω τη ζήτηση, που ήδη αναμένουμε να είναι περιορισμένη, όσον αφορά τη ναυτιλία LNG.”, υπογράμμισε.
Εξάλλου, σταθερή κερδοφορία κατέγραψε στην διάρκεια του 2024 και η Danaos Corp, συμφερόντων Δρ. Γιάννη Κούστα, υπό την διαχείριση της οποίας βρίσκονται την περίοδο αυτή 80 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και πλοία μεταφοράς ξηρού και χύδην φορτίου.
Συγκεκριμένα η, εισηγμένη στην αγορά NYSE, Danaos, είδε τα καθαρά της κέρδη να μειώνονται κατά 40% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 90,4 εκατομμύρια δολάρια το τελαυταίο τρίμηνο του 2024, κυρίως λόγω της ζημίας ύψους 35,6 εκατομμυρίων δολαρίων από την αποτίμηση του 3,5% της συμμετοχής της στην εταιρεία Star Bulk Carriers.
Χωρίς αυτή την αποτίμηση τα καθαρά κέρδη της μειώθηκαν μόνο κατά 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 133,3 εκατομμύρια δολάρια. Τα καθαρά κέρδη της Danaos για το 2024 ήταν συνολικά 505,1 εκατομμύρια δολάρια, μειωμένα κατά 12% σε σχέση με το 2023.
Η εταιρεία υποστηρίζει τη μεγάλη της κερδοφορία σχεδόν αποκλειστικά μέσω των 73 πλοίων κοντέινερ που διαθέτει, τα οποία συνέβαλαν με 518 εκατομμύρια δολάρια στα καθαρά κέρδη.
Ο τομέας των bulkers, που αποτελείται από 10 capesize πλοία που αγόρασε η εταιρεία το 2023, παρέμεινε κερδοφόρα, αν και με σχετικά μικρό κέρδος ύψους 4,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σχολιάζοντας την συνολική εικόνα της ναυτιλίας ο Δρ. Κούστας υπογράμμισε ότι “καθώς ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητα νερά, οποιεσδήποτε προβλέψεις για την κατεύθυνση της ναυτιλιακής αγοράς είναι εγγενώς αναξιόπιστες”.
Επισήμανε επίσης ότι ο εμπορικός πόλεμος “είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει αναταραχές, οι οποίες στο παρελθόν είχαν ωφελήσει τη ναυτιλία”, προσθέτοντας ότι “οποιαδήποτε οφέλη μπορεί να αναιρεθούν από μία ενδεχόμενη οικονομική επιβράδυνση”.
Πηγή: capital.gr